חשיבות שתיית מים לעור הפנים

שתייה של 10-12 כוסות מים ביום יכולה לעשות פלאים לעור הפנים. מים מעשירים את כמות הנוזלים בגוף, תורמים לחילוף החומרים ועוזרים לשמור על מראה חיוני, צעיר ומבריק. המים הם המשאב החשוב ביותר של הגוף ולאורך היום הם מבצעים שורה ארוכה של תפקידים פונקציונאליים. החשיבות של שתיית המים עבור עור הפנים היא אדירה ולכן רופאים, מומחים וקוסמטיקאים ממליצים על שתייה מרובה.

אך יחד עם זאת, רבים עדיין לא מבינים את הקשר בין שתיית מים לעור הפנים ואת הסיבות שהופכות את המים לאמצעי הטיפוח היעיל ביותר בעולם.

כיצד משמשים המים את עור הגוף והפנים?

העור מהווה 16% ממשקל הגוף והוא מכיל לא פחות מחמישית מכיום המים בגופנו. זהו האיבר הגדול ביותר בגוף ולכן הוא רגיש באופן קיצוני למידת המים הכוללת. התפקיד העיקרי של העור הוא ליצור מחסום פיזי בין הגוף לבין הסביבה, אולם בפועל הוא גם מספק הגנה מפני מיקרו אורגניזמים, קרינת UV המגיעה דרך השמש וחומרים רעילים הקיימים בסביבה. העור חיוני להגנה על הגוף מפני פציעות ואיבוד מתמשך של מים.

העור עוזר לשמור על טמפרטורת הגוף והוא מורכב משלוש שכבות. השכבה החיצונית, “אפידרמיס”, היא המוכרת ביותר היות והיא משמשת בתור מעטפת גוף האדם, בעוד שכבת העומק הנקראת “היפורדמיס” והשכבה האמצעית הנקראת “הדרמיס” ידועים בעיקר לאנשי המקצוע. בכל מקרה, כל שכבות העור זקוקות למים על בסיס קבוע.

מאגר המים הראשיים בתוך העור הוא הדרמיס, אולם שמירה על תכונות העור תלויה בשכבת קרנית בריאה. זו שכבה המורכבת מתאים מצולעים, גדולים ושטוחים המשתלבים אלה באלה. הם מרכיבים עשר שורות של תאים ותוך כדי עלייתם סופגים חלבונים על מנת להתגבש לכדי מחיצה קשה ועמידה. השכבה הקרנית והחיץ האפידרמי שהיא יוצרת חייבים להיות קומפקטיים, לשמור על גמישות ולהתקלף באופן הדרגתי על מנת לשמור על עובי אופטימאלי.

התנאי הבסיסי לתהליך עדין וחשוב זה של העור הוא שמירה על רמת לחות מבוקרת. מנגד, תכולת מים נמוכה יכולה להיות מלווה בתוצאות קליניות כגון יובש, ירידה באלסטיות ועליה בחספוס עור הפנים.

מה גורם להתייבשות של עור הפנים?

יש גורמים רבים המסוגלים להביא לתחושת התייבשות כללית ובעיקר להתייבשות של עור הפנים. במדינה חמה עם אקלים ים תיכוני כמו ישראל, ההתייבשות היא חלק בלתי נפרד מהחיים בקיץ וגם בחלק מעונות המעבר. התייבשות היא פונקציה של עלייה בטמפרטורות הסביבה, עלייה בלחץ האטמוספירי וכמובן שתיית נוזלים לא מספקת. בנוסף, התייבשות נגרמת כתוצאה משימוש במערכות מיזוג הגורמות להתייבשות השכבה הקרנית. נשים וגברים בכל הגילאים מתלוננים על עור פנים יבש בעקבות שיזוף מוגבר או עודף שימוש בסבונים.

מחקרים מראים כי צריכה של שני ליטרים מים ביום במשך שלושה שבועות היא בעלת ההשפעה הטובה ביותר על מדדי הבריאות. הדגש במחקר הוא על צריכת מים בריאים, מסוננים, נקיים ודלים במלחים. בין היתר השפיעה צריכת המים על מראה העור והביאה ליצירת עור פנים חלק, גמיש ומלא ברק. מחקרים אלו מגובים על ידי ממצאים המלווים את תחום מחקר העור כבר שנים רבות ותומכים בשתיית מים.

קוסמטיקאית בתל אביב רייצל קליניק 

סגירת תפריט
שינוי גודל גופנים
×

עגלת קניות

חדש!

טיפול בעזרת גלי רדיו – פתרון שהוכח יעיל גם לתופעות ההזדקנות וגם לצלקות אקנה