חידושים בטיפול באקנה

מזג אוויר חם, הפרשות שומניות ולחות גבוהה, אורח חיים אינטנסיבי ושינויים הורמונליים, שימוש לא נכון בתכשירי קוסמטיקה או שימוש בתכשירים לא מתאימים ולא איכותיים, הם מרכיבי המתכון להיווצרותו של אקנה. אבל לפני הכל, גנטיקה מנצחת על המערכה הזו. אז מה בכל זאת אפשר לעשות כדי לטפל באקנה ואף למנוע את הישנותה? מה זה אקנה קוסמטיקה ומהו הטיפול המשולב של רייצ’ל, הממגר ומונע את האקנה?

מהי מחלת האקנה?

האקנה (P. ACNES) הינה מחלה הנפוצה בקרב 80% מהאוכלוסייה ברמות משתנות. האקנה הוא למעשה חיידק המהווה רק חלק מהגורמים לתוצאה הסופית – פצעים, לעיתים מוגלתיים ומכאיבים, המאפיינים בעיקר את גיל ההתבגרות ושנות ה-20 המוקדמות, אבל גם נשים בגיל הפריון ובעשור הרביעי לחייהן.

ככלל, ישנם סוגים רבים של אקנה – אקנה נעורים (אקנה וולגריס), אקנה נשים המקושר לשינויים הורמונליים (שימוש בגלולות, שחלות פוליציסטיות או שחלות רב כיסתיות וכ”ו) ומתרכז בעיקר באזור הסנטר וקו הלסת, וגם אקנה קוסמטיקה, המוכר היום גם לרופאי עור ומקושר לשימוש לקוי בתכשירי קוסמטיקה ואיפור לא מתאימים ולא איכותיים. ביטויו של האקנה על העור אף הוא משתנה מאדם לאדם, ויכול להתבטא בקומודונים (שחורים או לבנים), דלקת עם פוסוטולות או פאפולות או ציסטות תת עוריות שעלולות להשאיר אחריהם צלקות וחטטים קשים.

מהם הגורמים העיקריים לאקנה?

במצבו הטבעי של העור, בלוטות חלב נפתחות אל זקיקי השערות ומפרישות סבום אל פני העור. סבום זה, הוא החלב, מעניק גמישות והגנה, חיוניות ורעננות להם עורנו כה זקוק באזור הים התיכון ובמזג האוויר המקומי. מצב שאינו רצוי הוא המצב בו בלוטות החלב מפרישות כמות גדולה מדי של סבום, הכולל לא מעט חיידקים ושומנים. חיידקים אלו מפרקים את חומצות השומן, המזינות את השערה וגורמים לדלקת. במצב זה, הגוף מייצר דלקת כתגובה כניסיון להרוג את החיידקים. הצטברות מוגלה סביב הפצע היא זו הקרויה אקנה.

הגורם העיקרי לאקנה היא הגנטיקה. אלא שגנטיקה אינה גזירת גורל. באמצעות טיפול שוטף ושמירה על עור מאוזן, ניתן למנוע את התפרצות האקנה. אבל לשם כך דרוש אבחון מקצועי ומדויק של מצב העור, והתאמת טיפול ותכשירים. חשוב להבין שאחד מהגורמים להתפרצות האקנה אצל נשאי הגנטיקה, הוא השימוש בתכשירי קוסמטיקה לא מתאימים או לא איכותיים. בדרך כלל מדובר בתכשירים שנמכרים ברשתות הפארם ללא ייעוץ מקצועי, העלולים לייבש את העור או שמנוניים וקומודוגניים (המעודדים ייצור שחורים בעור).

הסיכונים שטומן בחובו האקנה

הסיכון המשמעותי ביותר שמביא איתו האקנה הלא מטופל או זה הזוכה לטיפול לא מתאים, הן צלקות לא אסתטיות, שקשה מאד עד בלתי אפשרי להיפטר מהן, בעלות פוטנציאל לפגוע בדימוי העצמי וביכולות חברתיות, בעיקר כשמדובר בנוער. כמי שסבלה מאקנה בעצמה בתקופה נערותה, פיתחה רייצ’ל שיטת טיפול ומומחיות למיגור ומניעה. עד היום צלחה רייצ’ל הישגים של 100% הצלחה, בתנאי שכל הוראותיה מבוצעות כהלכה, ואורח החיים מותאם לשמירה על איזון העור.

הטיפול המשולב באקנה ומניעתו

הטיפול באקנה בזמן ולפני שמתפתחות צלקות על העור, הוא קריטי. ככל שהעור חולה זמן ארוך יותר, כך קשה יותר למגר אותו ולטופל בנזקים שהשאיר אחריו. למשל, נשים שסבלו מאקנה לא מטופל בנערותן, ומגיעות בשנות ה-20 שלהן עם עור תפוזי, יזדקקו לטיפולים ארוכים, יקרים והרבה פחות וודאיים מבחנת התוצאות שלהם. טיפול בזמן, בכוחו לשנות את הלוגיקה של העור ולמנוע שנים רבות של סבל וצלקות בלתי הפיכות.

האבחון והתאמת הטיפול על ידי קוסמטיקאית פרא רפואית P.M.E קריטי לא פחות. רייצ’ל היא בעלת נסיון של 25 שנה של טיפולים באקנה, ושיקום עצמי מאקנה קשה. היא עובדת עם המרכז לביראות האישה במרכז הרפואי סוראסקי (איכילוב) והיא משלב טיפולים בקליניקה עם טיפולים בבית להשגת 100% הצלחה.

רק במקרים נדירים נדרש טיפול בתרופה רואקוטן, העלולה לשאת איתה תופעות לוואי קשות ואינה מבטיחה את מיגור המחלה לנצח, ללא טיפול שוטף בעור.

הטיפול בקליניקה

ניקוז הנגעים והקומודונים הוא שלב ראשון בכל טיפול באקנה, ובעל משמעות אדירה במניעת צלקות. המשך הטיפול ייקבע על ידי הקוסמטיקאית, וישלב תכשירים שפותחו במיוחד בשילובם של דרמטולוגים וכירורגים.

טיפול דו עומקי, המיועד בדרך כלל לטיפולי אנטי אייג’ינג, יעיל ביותר לטיפול באקנה בשני עומקים:

1. הסרת השכבה הקרנית של העור ועידוד התחדשות העור.
  2. קטילת החיידק על ידי חדירה לזקיק השערה באמצעות חומרים פעילים.

הטיפול בבית

הטיפול בבית משלב מספר רמות:

1. שטיפת הפנים בסבון קרטוליטי (המכיל חומצה סליצילית וחומצה גליקולית לעיכול תאים מתים), ושימוש בחומרים המפחיתים את חומציות העור.
  2. החלפת ציפית מדי יום.
  3. הקפדה על שיער אסוף והימנעות בשימוש במוצרי שיער המכילים תוצרי נפט.
  4. טיפול בשיעור בפנים, המהווה את אחד מהגורמים המרכזיים להתפרצות אקנה.
  5. תזונה: הפחתה במוצרי חלב, קולה, במבה ומזונות שומניים.
  6. נטילת אבץ ומגנזיום, המעודדים ומחזקים רקמות.
  7. נקיטת שיטות הרגעה שונות, להורדת רמות הסטרס המשפיעות על התפרצות האקנה (ידוע כי קבוצת התרופות לטיפול בדיכאון וחרדה SSRI, גורמות להתגברות הדיכאון והחרדה ב-3% מהאוכלוסייה. אם אתם נוטלים נוגדי דיכאון וחרדה אשר אינם מביאים לשיפור לאחר כ-6 שבועות מתחילת השימוש בהם, מומלץ לבדוק אפשרות להחליף את הכדור בסוג אחר).

לייעוץ ואבחון מקצועי צרו קשר עם רייצ’ל קליניק בטלפון 03-5100770

סגירת תפריט