אקנה נעורים
Young beautiful woman with dark hair gets procedure in the beauty salon. Face Skin Care. Cleansing Procedure. Cosmetology.

אקנה נעורים

בני הנוער סובלים ברובם מאקנה, על פי הסטטיסטיקה כ-90% מהמתבגרים בעולם סובלים מתופעה זו.

המיתוס הידוע הגורס כי עור לא נקי הוא הגורם לאקנה שגוי, טסטוסטרון הינו ההורמון הקיים אצל בני הנוערים ובנות הנעורים ייצורו מתגבר במהלך ההתבגרות ומעודד צמחיה מואצת של תאי העור, מעלה את ייצור החלב (שומן sebum) עורי ובכך סותם את נקבוביות העור.

כתוצאה מכך מתפתחות נקודות לבנות (ובשמם המקצועי קומדונים סגורים) נקודות שחורות (קומדונים פתוחים) ופצעים מוגלתיים.

ברגע בו ההורמונים המיוצרים על ידי הגוף בגיל הנעורים מתחילים לפעול, מואצת הפעולה של בלוטות החלב, נוצר שומן עודף אשר מתערבב עם תאי העור המתים על פני העור.

ברגע ש”עיסה” זו תיכנס אל תוך הנקבוביות היא תחסום אותן וכך השמן והחיידקים ייחסמו בתוך נקבוביות העור.

בלוטות החלב מייצרות את החלב ללא הפסק וכתוצאה מכך זקיק השערה של הפנים מתנפח, גוף האדם מנסה להילחם בזה באמצעות שליחיו, תאי הדם הלבנים, מה שיוצר את הנפיחות הוורודה והכאובה וכן נקודות שחורות הידועים בשמם הכולל אקנה.

טיפולים קוסמטיים רייצל

פצעי בגרות אצל נערות
פצעי אקנה נערות.

השבוע הגיעה אלי לקליניקה החדשה ברזיאל בתל אביב יפו ילדה כבת 13 מלווה בהורה, לילדה פצעי בגרות בשלב התחלתי, הבנתי שמדובר בין היתר בגנטיקה אך תשומת הלב שלי היתה מפוקסת על הילדה שלה זה טיפול קוסמטי ראשון בחיים, דבר המלווה בחשש לצד ההתרגשות.

רציתי לעזור ולתת לה מענה לקראת השנה החדשה בבית הספר, מענה שיוציא אותה עם חיוך על הפנים.

ניגשנו לעבודה על מיטת הטיפולים ונכון – לאחר שחלפו הדקות הראשונות והתחלתי ללחוץ באזורים הרלוונטים הילדה הגבירה את הלחץ בו היתה שרויה אך ידעתי שמעבר ללהרגיע ולתת מענה מקצועי – אני רוצה ואחראית על החיוך שלה והתחושה שלה בימים שלאחר מכן.

עבדנו עם המוצר “קיור” לעור שמנוני ו”תוסס”, את הקיור מורחים באופן ממוקד רק על הפצעים עצמם, ידעתי שכשמו כן הוא – הקיור יביא תוצאות.

את הסבון הביתי בו היא שטפה פנים מדי יום החלפנו בסבון מיוחד, קלירסט מבית חוה זינגבוים, על מנת לתת מענה לפצעים עצמם גיביתי ב”לקטופיל” אותו יש לקחת 3 פעמים בשבוע על עור הפנים, קרם לחות לעור הפנים, גם של חוה זינגבוים נתן את הפינאלה ואת הילדה שלחתי לביתה עם ציפיה שכל החוויה הזו תשתלם (וגם עם קרם הגנה לעור הפנים של סאן קר כנגד השמש) לא הבטחתי תוצאות בזמן מדוד אבל האמנתי במוצרים שלי.

אין לתאר במילים את התחושה שקיבלתי כשהגיע הטלפון מההורה לאחר יומיים בלבד שמספר על תוצאות מידייות, עור פנים שנרגע, פצעים שנעלמו או הצטמקו ובעיקר חיוך מאוזן לאוזן של ילדה מול בעיה כה אקוטית ומוכרת לכולנו כמו פצעי בגרות.

אני יודעת שהיא שמה את המוצרים על העור בחיוך כעת.

אני יודעת שהיא אומרת שהיה שווה.

אני יודעת שהיא מחייכת.

וזה שווה לי הכל

שלכם רייצ’ל

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
שינוי גודל גופנים
×

עגלת קניות

חדש!

טיפול בעזרת גלי רדיו – פתרון שהוכח יעיל גם לתופעות ההזדקנות וגם לצלקות אקנה